Egyedi titleScreen készítése – RM2K3

A TitleScreen kiszedésére 2 lehetőség is van, viszont a legbiztosabb és leg-funkcióképesebb az a megoldás, amit a hivatalos angol verziós RPG Maker 2003 kínál nekünk.
Ebben a scriptben ezt ismertetem.

1. lépés – kapcsoljuk ki a TitleScreen-t:
Az adatbázison belül kattints a System menüpontra, majd a Title Graphic-nál szedd ki a popát az USE jelölőnégyzetből.
így kell kinézzen:

Ezek után már a TitleScreen helyett az a map töltődik be, ahol a Player Starting position (hős kezdő pozíció) be van állítva.

2. lépés – funkciók:
Innen már teljesen egyszerű a dolgunk:
Hozz létre egy parallel process-es (párhuzamos folyamatos) eventet  vagy Common  Eventet.

Az egyszerűség kedvéért most nem képekkel, hanem egy sima Show Choices (választás mutatás)-al fogom létrehozni a menüt.

Az új játék menüpontból kezdődik a történet, itt átteleportálhatod a hőst, meg minden egyebet csinálhatsz, ennek lescripteléséről nem fogok írni.

A betöltés menüpont működtetéséhez nyiss egy Event Command (esemény parancs)-ot a betöltés sorba, majd a negyedik fület nyisd le és  válaszd ki az Open Load Menu (betöltési menü megnyitása) menüpontot.

Majd a Kilépés sorba ismét nyiss egy Event Command-ot és válaszd ki az Exit Game (játék kikapcsolása) menüpontot.

Ha mindent jól csináltunk, akkor valahogy így kell kinézzen a szkript:

Ez a megoldás csak a hivatalos angol verziós RPG Maker 2003-ban működik.
Vannak olyan packok és módszerek, amelyek segítségével kiszedhető a kezdőképernyő akár az ettől eltérő verziókban is, viszont egyszerűsége miatt én ezt a módszert ajánlom.